Volg ons op Twitter Word vrienden op Facebook Word vrienden op Hyves

Concertreis naar Arnhem en Hoenderloo - 11, 12 en 13 oktober 2019

Een terugblik, door Rita Hustinx

Wat hebben we genoten! Het was een heerlijke concertreis.

Gestart op vrijdagmiddag tegen twee uur met de busreis naar Arnhem (Lindetours, met chauffeur Jos).

Het reiscomité had alles perfect voorbereid. Het verdelen van de hotelkamers in hotel Haarhuis was dan ook snel gebeurd net als het met vele handen leegruimen van de bus en de aanhangwagen met materialen.
Een korte repetitie, een heerlijk diner en daarna 'Arnhem onveilig maken'.  Dit laatste gebeurde op diverse manieren, van bezoekjes aan het Taphuys en het Moortgat, tot optreden in de Karaokebar of relaxed een drankje nuttigen op een van de verwarmde terrassen.

Zaterdag na het ontbijt reden we met de bus naar Muziekvereniging VIOS in Hoenderloo waar we eerst gerepeteerd hebben aan de gezamenlijk te spelen muziekwerken, waarna we de lunch echt wel verdiend hadden.
's Middags was er een speurtocht geregeld en voor wie niet mee kon een huifkartocht.
De speurtocht door de prachtige Veluwe, met heel veel sporen van wilde zwijnen, had zeer verrassende opdrachten.
De beide controleposten waren een aangename onderbreking. Bij de eerste post werden we ontvangen met een drankje, waarna er enkele opdrachten volgden.
Bij de tweede controlepost was er zowaar echte Limburgse vlaai. Een heerlijke tractatie!
Het enige jammere was dat het geen moment droog was…
Bij terugkeer in het Dorpshuus stond voor ons de frietenwagen klaar van 'Friet en zo'.

Toen was het zover: het concert waar we zo lang naartoe geleefd hadden.
Een groot aantal toehoorders kon genieten van een werkelijk zeer geslaagd concert, getuige de lovende reacties en vele complimenten.
Ons concert had echter ook een extra lading...
In de aanlooptijd naar de concertreis is Annemarie Op den Camp, onze basklarinettiste en lid van de werkgroep concertreis, tijdens een concertreisvergadering in april onverwacht overleden. De polka 'Böhmische Traum' hebben we speciaal aan haar opgedragen.

Na ons speelde VIOS en liet ons genieten van mooie warme fanfaremuziek.
Tot slot speelden VIOS en St. Callistus gezamenlijk twee werken: de mars 'Arnhem' en een Bon Jovi-medley.

Wat daarna volgde: een reuze gezellige feestavond, een terugtocht naar Arnhem met de bus over duistere Veluwe wegen, en een geslaagde nazit in de bar van het hotel. En wie er nog niet genoeg van had ging nog een drankje halen in het Centrum. Het werd voor bijna iedereen een latertje…

Zondag: heerlijk aan het ontbijt zitten in je uniform. En dat na een avond zoals die van gisteren (een goed verstaander…).
Maar, geen probleem, alles voor de goede zaak (lees: het strakke tijdschema van dit weekend).
Samen met de bus naar Arnhem-centrum, uitladen bij Musis, en nog even tijd tot 13.30 uur voor een wandelingetje door de stad.

Jeroen Peters    Callistus

In de stralende zon hebben we op de trappen naast Musis een leuk ontspannen concert gegeven. Zelfs de zwervers en hun honden vonden het mooi…
Na het vullen van de aanhangwagen en ook de bus met instrumentarium en met de Callistusfamilie togen we op huis aan.
Een voorspoedige reis met een bekwame rustige chauffeur.
Na zo'n twee uurtjes rijden kwamen we aan bij het Sjtaater Hoes en na het uitladen van alle spullen konden we genieten van een heerlijk buffet en nog even het afgelopen weekend 'doorspreken'.
Na enkele korte toespraakjes en dankwoordjes was onze Concertreis ten einde.

Een 'van harte dankjewel' aan Ramona, Myrthe, Fer en Wilfried van de werkgroep en ook aan Jan, de instrumentenchauffeur.
Jullie hebben de op je genomen taak perfect uitgevoerd! Hulde!
En wederom is bevestigd: muziek verbroedert, want wat hebben we het allemaal samen mooi gehad!

Gelukkig hebben we nog de foto's en filmpjes. Binnen afzienbare tijd zijn ze te zien op deze website.
Heb je ook leuke foto's of video's, stuur ze dan naar concertreiscallistus@gmail.com zodat we ze kunnen delen. Dank!

UPDATE: in ons fotoalbum staan de prachtige foto's van Chris Versnel, die hij maakte tijdens ons buitenconcert bij het Musis in Arnhem. Chris, hartelijk dank!